Vektoppdatering og trening.

Jeg vet ikke helt hva eller hvordan jeg skal få uttrykt meg i dette innlegget.

Men dere som følger meg vet jeg har hatt store oppturer og store nedturer angående vekten.

Nå har jeg vel hatt en stor nedtur igjen..Jeg har problemer med overspising og er ikke helt bra enda, men på bedringens vei.

Jeg har vært 14 dager på Gran Canaria, og det resulterte i en vektoppgang på ca 4 kg. Det ble middagsbuffet med dessert hver dag, og frokost med mange søte fristelser. Det ble også litt kos med potetgull, sjokolade og is på noen kvelder. Jeg legger på meg bare av å se sukker, så jeg skjønner godt vekten gikk opp.

Pepsi Max ble også drukket, men sluttet igjen i går med det. Bank i bordet!!

Jeg var flink til å trene i syden, og jogget to turer på ca 5 km. Det ble også litt styrketrening.

Vi gikk også veldig mye. Men som vi vet er det matinntaket som har mest å si på vektnedgang. Så når kaloriinntaket er for stort, hjelper det ikke mye med trening pga vektnedgang. Men trening har selvsagt sine positive sider for det.

Jeg var vel ca 96 kg før jeg reiste, og nå viser vekten 100,5 kg..Så det vemmelige tresifrede tallet er kommet tilbake :( Men IKKE for å bli! For jeg er ikke den som gir opp etter nok en nedtur, og tar meg nå selv i nakken og skal ned til målet som nå er 75-85 kg. Jeg var 81 kg i September i fjor etter Eurodiet siden Februar 2016. Gikk da ned fra 105,5 kg. Men dessverre passet jeg meg ikke godt nok slik jeg skulle, og det ble til at begge behandlerne mine sluttet. Så da fikk jeg ikke den oppfølgingen jeg skulle hatt. Noe jeg må ha for å holde vekten.

Jeg har før ferien vært på et veldig sunt og bra kosthold som er nesten veganer kosthold. Fikk hjelp av å sette opp et slikt kosthold så kroppen får alle næringsstoffer den trenger. Å i lengden vil vekten gå ned på dette kostholdet sammen med trening.

Jeg har ikke helt kommet igang med noe etter reisen, men passer meg og spiser mest mulig sunt, og skal få begynt med regelmessig trening igjen. Treningen er jeg ikke bekymret for, for den får jeg alltid til :) Planen er å løpe hel maraton i Trondheim i September, men tar forbehold på hvordan formen er. Så har mulighet til nedgradering til halv maraton :)

Men det er kostholdet og hvordan jeg skal få til en vektnedgang og bli der jeg er bekymret for. Akkurat nå vet jeg ærlig talt ikke hva jeg skal starte opp med. Jeg vet at vegan kosthold er sunt å leve etter i det lange løp. Det er nok det kostholdet det blir til slutt, men med rom for litt fisk og kjøtt innimellom. Men jeg vet også at for å gå ned i vekt er mindre karbohydrater det som virker best på vektnedgang til meg. Så derfor vurderer jeg Eurodiet igjen. Jeg har snakket med behandler i Trondheim og forsikret meg om at hun ikke slutter, og at jeg får den hjelp og veiledning jeg trenger under alle 4 fasene, og tiden etter, når vekten skal stabiliseres og holdes.

Jeg er i tenkeboksen nå til over påske, men prøver å gå ned i vekt med sunn mat nå også.

Jeg tenker positivt og gir meg ikke før jeg er i mål!

Jeg kommer fortsatt til å ha vektoppdatering på bloggen min. Neste vektoppdatering blir neste fredag i første omgang. Da håper jeg det blir to sifret tall igjen.. Det skal nok gå! :)

Så får jeg tenke litt mer på hva jeg starter opp med i nærmeste fremtid.

Langfredags frokosten min :)

Dagens vekt.

Dette er urtewrapsen jeg kjøpte til Cavi-Lipo behandleren min, og skal prøve en slik i dag :)

Jeg har tre behandlinger igjen av Cavi-Lipo med urtewraps i Trondheim.

Ha en fortsatt god påske :)

 

#vektoppdatering #trening #mat #kosthold #helse

17

Fortsett som du har begynt med dem nye dietten dim. Det tror nå jeg er best.

Blir bedre nå når du er hjemme.

Bloggen.: Ja det er et bra kosthold :) Ja har mer kontroll hjemme :)

lykke til:)

liveterherlig93: Takk :)

lykke til.Du er flink

veronika: Takk :)

Så flink du er! :D

Victoria Larsen: Takk, ja prøver nå hvertfall :)

Stå på!! :-)

Helene Bjerke: Det skal jeg :)

Jeg tror du må kutte ut alle disse diettene jeg, å heller begynne å telle kalorier inn og kalorier ut. Du gjør det så veldig vanskelig å gå ned i vekt når du gjør det til et prosjekt og en kur. Det er faktisk veldig enkelt, du må spise mindre enn hva du forbrenner. Ta sunne valg og gjøre det om til en livstil. Tror det er nettopp der du failer. Det er faktisk ikke så veldig vanskelig å leve sunt. Å det er heller ikke normalt å legge på seg 4kg på en ferie.

sofie: Det du skriver her er prøvd, vær du sikker! Jeg har all den erfaring du kan ha. Det er nok ikke der jeg feiler nei. Og det å telle kalorier er nettopp en diett. Alt som har med vektnedgang er en diet uansett hvordan en vrir og vender på det. Du må ha mindre kalorier inn enn kroppen trenger for å ha en vektnedgang uansett hvordan en gjør det! Tro meg jeg har prøvd alt, og vet derfor også hva som virker best på meg. Nei normalt er det vel ikke, men spiser en mer enn kroppen forbrenner på 2 uker er det veldig normalt! Og varierer også fra person til person hvor lett en har for å legge på seg, av forskjellige grunner.

Skriv en ny kommentar