Kostholdet mitt gjennom 1 dag!

Dette er hva jeg har spist i løpet av dagen på mitt nye kosthold.

Frokost: Havregryn, rosiner, valnøtter og vanilje soyamelk.

Lunsj: 3 grove knekkebrød med veganer mørk sjokolade pålegg, og jordbær med mindre sukker. 1 glass eple juice.

Middag: røde linser, naturris, søtsur saus og salat.

Kveldsmat: Torskefilet, søtpotet og brokkoli.

Etter middag 10 g veganer mørk sjokolade.

1 ts tran og olivenolje annenhver dag etter kveldsmat.

Alt som kan kjøpes økologisk blir kjøpt.

Alt jeg har spist i dag inneholder tilsammen ca 1300 kcal.

 

#mat #kosthold #økologisk #helse #vektnedgang

28 kommentarer

Er du blitt vegetarianer nå plutselig?

Anonym: Nei ikke vegetarianer nei, er fisk og kjøtt i et måltid, men litt vegetarianer kost i måltidene er det. Vegetarianere spiser ikke kjøtt og fisk :)

Syns du har spist mye god mat. :) 1300 er vel litt lite hvis kroppen skal få den næringen den trenger, men du spiser kanskje mer andre dager. Likte spesielt godt frokostbollen din, det så veldig godt ut! Har ikke prøvd versjonen med vanilje soyamelk, det burde nok prøves? :)

Lisa Malene: Jeg skal prøve 1300 kcal i første omgang, blir det for lite øker jeg litt i kalorier. Ja vanilje soyamelk er veldig godt på havregryn og musliblandinger :) Veldig god frokost!

her var det mye godt og sundt:)

folk skal kritisere på alt mulig..

liveterherlig93: Ja virkelig godt og sunt :) Ja det virker sånn..

Det hørtes ut som en god plan! Utrolig godt gjort å telle kaloriene sine, det er en hard jobb og krever mye planlegging. Syns du er tøff og superflink! Håper du fionner det som passer for deg. Lykke til. :) Ha en fin Onsdag :)

Lisa Malene: Tusen takk :) Ja det er mye jobb, men jeg har vært så heldig og fått hjelp til å sette sammen dette kostholdet av en veldig flink person, som vet mye om ernæring :)

Er dette et kosthold som du klarer å holde deg til resten av livet, som du nevnte i et tidligere innlegg? Og vanilje soyamelk - er det sunnere enn vanlig melk, eller tåler du ikke det? Lykke til ihvertfall.

Lille May: Ja dette er et sunt kosthold jeg fint klarer å holde meg til :) Soyamelk er sunnere, og bedre på havregryn for den er litt søt. Men økologisk lett melk er ganske bra :) Takk!

Har vært hos lege nå Pga høyt blodtrykk og i første omgang skal jeg legge om kosthold og gå 30 min pr dag.

Jeg spurte da om alle disse diettene og menyer hvor du skal kutte ut både ris,potet og pasta. Men da sa legen klart ifra " spis vanlig normalt norsk kosthold. Grovt brød,kanskje velge lettere melkeprodukter og spis masse grønnsaker til middag.

Hold deg unna disse diettene..

Hege: Dette er strengt tatt ikke noe diett, men akkurat hva legen din anbefalte deg. Kanskje lese innlegget før du skriver :)

Har lest innlegget ditt. Min lege sa at jeg absolutt måtte spise det jeg hadde lyst på, men ikke overdriv. En diett var ikke anbefalt pga. at da var det lett å falle tilbake til gamle synder. Legen anbefalte normal kost, men mindre porsjoner. Spis mindre, men oftere, da forbrenner kroppen bedre. Det har jeg overholdt i 2 år nå, jeg har gått ned mange kilo på de to årene.

Anonym: Det er jo det jeg gjør. Mindre kalorier må en spise for å gå ned i vekt. Bra du har gått ned :)

Så du mener at det du har spist i dag er helt vanlig norsk kosthold?

Hege: Ja det er det. Hva er uvanlig da mener du?

Sjokkoladepålegg,linser,ris og sursøt saus til middag.

Også torsk til kveldsmat?

Hvor er den grove brødskiva med leverpostei,makrell i tomat,skinke og masse agurk,tomat og salat på.

Hvor er kylling fillet,kjøtt og fisk med masse grønnsaker eller salat til middag.

Hege: Rekkefølgen er satt slik for en grunn. Kroppen trenger mest kalorier på dagen og minst på kvelden! Jeg spiser jo fisk og kjøtt til middag med grønnsaker og potet. I morgen blir det kyllingfilet. Grovt brød spiste jeg i dag med økologisk pianøttsmør, og sjokoladepålegget er mørkt og sunt med antidoksidanter! I går var lunsjen 3 økologiske knekkebrød. Middagen er veganer kost.

Sunt sjokkopålegg og peanøttsmør? Finnes det overhode noe type sjokkopålegg som er sunt?

Hege: Ja det gjør det. Mørk sjokolade/pålegg 87% er sunn! Selvsagt ikke i store mengder fordi den inneholder mye kalorier! Peanøttsmør også sunt fordi det er nøtter, men ikke i store mengder pga kaloriene. Helst økologisk.

God kveld😊

Har vært innom bloggen din noen ganger og ser du er opptatt av vektreduksjon,flott og være opptatt av egen helse

Dette måtte jeg bare komentere.Ser det er mat med mineraler vitaminer og fett.Men det som du viser oss her er langt i fra et vanlig balansert kosthold.Det er ikke vanskelig og skjønne.Men et kosthold, ja det er det😊Lykke til.

Reidun: Det er et balansert og sunt kosthold! Hva som er vanlig kan vel diskuteres. Men det meste i dette kostholdet er nok vanlig. Takk :)

Ser godt ut! :-)

Særlig frokosten! Hvor mye havregryn, rosiner, valnøtter og melk har du i? :-)

Ida: Det er veldig godt :) 30g havregryn, 20g rosiner og 20g valnøtter. 2,5 dl soyamelk.

Tusen takk! Den skal jeg prøve så fort jeg kan! :-)

Ida: Bare hyggelig :)

Huff klarer du å drikke tran?Synes det smaker helt grusomt og klarer ikke å få det i meg. Bruker heller kapsel. Slipper den fæle smaken :)

Tina 23: Det er ikke særlig godt nei :)

Skriv en ny kommentar